Als er maar een netwerkstekker aan zit!
mei08
Simpel gezegd kunnen we alles met een netwerkstekker installeren en onderhouden. Ja, daar vallen kassasystemen en pinautomaten onder, maar er is natuurlijk veel meer dan dat. Klantentellers, muziekstreamers, internetverbindingen, VoIP-telefoons, narrowcasting: je kunt het tegenwoordig zo gek niet bedenken of wij kunnen er iets mee. Onze buitendienst is bijzonder veelzijdig als het gaat om installeren en onderhouden van al deze apparatuur. Veelzijdigheid En veelzijdigheid is vereist, want feitelijk kan ieder IT-bedrijf ons inhuren om zaken
De leukste verhalen uit 20 jaar Easy Services deel 2
apr07
Easy Services bestaat 20 jaar! In die tijd hebben we onder meer veel storingen opgelost en soms gingen die storingen gepaard met opmerkelijke en hilarische oorzaken en verhalen. ‘Ter lering en vermaak’ hebben we in deze blog (en in onze vorige blog) de leukste verhalen verzameld. Henriëtte Puijk vertelt de meest bijzondere anekdotes uit 20 jaar Easy Services. 1. De pinautomaat moet in de kluis Iedere winkel kent het: de dagafsluiting waarop je kunt zien
De leukste verhalen uit 20 jaar Easy Services
mrt27
Easy Services bestaat 20 jaar. Dat is reden voor een bescheiden feestje, het grote feest reserveren we voor het 25-jarig bestaan. Maar 20 jaar is natuurlijk wel een mijlpaal en een goede reden om eens achterom te kijken. Er is veel gebeurd en we zijn trots op wat we hebben opgebouwd. In al die jaren hebben we ook van alles meegemaakt en er waren veel hilarische momenten met prachtige verhalen. En soms iets minder prachtig.
“De samenwerking ontwikkelt zich steeds verder”
mrt08
“De verbinding met Easy Services bestaat al heel lang, toen ik nog werkzaam was bij een voorgaand IT-bedrijf hadden we contact. Dat is al sinds 2007, dus inmiddels een samenwerking van 15 jaar. Fenix Services is een vrij commerciële organisatie, Easy Services is in mijn ogen echt een technisch bedrijf. Wij verkopen een totaalconcept en Easy Services vult dat technisch in. Ze installeren allerlei diensten, behandelen vragen van klanten, lossen storingen op. Dat gaat naar
Zo los je je capaciteitsprobleem op
feb08
We horen het regelmatig van kleinere en nieuwe partijen in de markt dat ze kampen met een capaciteitsprobleem. Ontwikkelingen in de IT-branche gaan nu eenmaal snel en dat kan betekenen dat je als bedrijf ineens een snelle groeispurt maakt. Een plotselinge grote order of bekendheid via-via: groei is niet altijd te voorspellen. En dan kun je ineens klem zitten als je één of twee monteurs hebt en aan honderd filialen van een keten uit te
Downtime kost geld. Beperk het risico!
jan24
Vandaag de dag zijn we allemaal in enige mate afhankelijk van het internet, de een natuurlijk meer dan de ander. Downtime is voor velen daarom een angstbeeld: geen toegang tot het internet kan die afhankelijkheid nadrukkelijk aantonen. Maar downtime wordt een groot probleem als je voor je bedrijfsvoering in hoge mate rekent op het internet. Nu is downtime eigenlijk niet te voorkomen, maar je kunt wel zo veel mogelijk de impact van downtime beperken. De
Stabiele ICT voor een stabiel bedrijf
jan04
Je ICT-omgeving is net als je auto: het moet gewoon werken. En meestal is dat ook wel het geval. Maar als je auto niet wil starten als je naar een belangrijke vergadering moet, vraag je je af waarom je die laatste grote beurt hebt overgeslagen. Zo werkt het met ICT ook: waarom zou je een servicecontract afsluiten als alles gewoon werkt? “Totdat op een gegeven moment het hele systeem uit elkaar valt, inclusief klantendatabase met
Sta klaar voor storingen!
dec21
“In Nederland is bijna geen bedrijf dat groot genoeg is om storingen ter plekke op te lossen”, is de ervaring van Henriëtte. “De gemiddelde winkelketen heeft 200 vestigingen in het land. Voor het ter plekke oplossen van storingen heb je ongeveer 2 FTE nodig. Maar met 2 FTE krijg je nooit een goede landelijke dekking. Je weet nooit wanneer storingen komen, dus je moet altijd klaar staan. Maar als er drie dagen lang geen storing
Onze voordelen: landelijke dekking en flexibiliteit
dec05
De samenwerking tussen Easy Services en Omnia Connect dateert al vanaf 2018, toen Omnia Connect werd opgericht. Maar de samenwerking met Jan Kost van Omnia Connect gaat al langer terug. “Toen ik in dienst kwam van Omnia Connect, hadden zowel mijn werkgever als ik eerder samengewerkt met Easy Services. De link met Easy Services was zodoende snel gelegd en de samenwerking was al snel een feit”, kijkt Jan terug. “Easy Services verzorgt voor ons installaties
IT als de backbone van je bedrijf
nov10
Geloof het of niet, maar we horen regelmatig dat ondernemers of CEO’s niet geloven dat IT zo’n belangrijke plaats inneemt in hun bedrijf of organisatie. Regelmatig vertellen IT-managers ons dat ze worden gekort op hun budget, dat er geen geld is voor IT of dat andere dingen belangrijker worden gevonden. We begrijpen dat het geld maar één keer uitgegeven kan worden en dat dat om uitgebalanceerde beslissingen vraagt. Tegelijkertijd is IT meer en meer een
Snel schakelen? Korte lijnen!
okt17
‘Eindeloos bellen, maar dan kom ik in een keuzemenu terecht waar ik niet meer uitkom. Mailen? Daar wordt al helemaal niet op gereageerd. Uiteindelijk had ik ze te pakken; ik zou worden doorverbonden, maar dat ging mis.’ Herkenbaar? We horen regelmatig dat mensen moeite hebben om in grote organisaties de juiste persoon te pakken te krijgen. Dan worden ze afgeschermd door secretaresses en/of managers, of de organisatie zelf houdt zich wat al te strikt aan
IT’ers niet te vinden? Wij hebben ze!
sep26
Goed personeel vinden? Het is een crime. De IT-branche is er niet uniek in: ook bijvoorbeeld de horeca en retail kampen met dit probleem. Programmeurs, dat gaat misschien nog. Maar monteurs in de hoek waar wij ons bevinden, zijn er maar weinig. Als je een eigen ploeg van monteurs wil opzetten en/of onderhouden, dan gaat daar een hoop tijd en energie in zitten (en dus geld). Je moet je personeel kwalificeren, wat niet per se
Waarom storingen funest voor je bedrijf kunnen zijn
sep07
Stel je voor: je hebt net in een leuke winkel nieuwe kleding uitgezocht. Maar bij de kassa krijg je te horen dat de pinautomaat niet werkt. Misschien heb je voor een klein bedrag nog wat cash bij je, maar veel mensen hebben dat niet en zeker niet als het om meer dan 100 euro gaat. Het zorgt voor frustratie, ondanks dat je er als winkelpersoneel meestal weinig aan kunt doen. Of ze hebben de storing
Dit zijn de voordelen van een externe servicepartij!
aug19
Het klinkt ideaal: je eigen personeel voor alles wat je in je eigen bedrijf of organisatie moet doen en op wil lossen. Maar wat ideaal klinkt, hoeft niet per se ideaal te zijn. In het geval van ICT-service durven we zelfs wel te stellen dat er veel voordelen zitten in het werken met een externe servicepartij. We zetten een aantal voordelen op een rij. 1. Nooit last van personeelgebrek Er zijn veel branches waar het
Easy Services behandelt onze storing als hun eigen probleem
aug03
‘We werken nu z’n acht jaar samen met Easy Services en dit bevalt uitermate goed. De laatste paar jaar hebben we deze samenwerking uitgebreid, door meer werk uit handen te geven bij Easy Services. Ze weten keer op keer de beloofde toezeggingen waar te maken. Wanneer zelfs onze klanten dit opvalt geeft ons dit een enorm goed gevoel. Daar doen we het tenslotte voor. Tevreden klanten die net iets meer krijgen dan waarvan ze uitgaan.’
Te goeder trouw handelen is dom
jul20
Met de beste bedoelingen een samenwerking aangaan en daarbij de aanname doen dat de andere partij er ook zo instaat? Dat kan. Hopelijk word je niet teleurgesteld. Waarschijnlijk word je dat wel. Vooral wanneer de belangen (lees: de bedragen) groter worden, wordt ook de kans op gedoe in de kleine lettertjes meer reëel. Wij hebben veel nieuwe klanten gekregen die met onzuivere contracten te maken hebben gehad. Dat is fijn voor ons, maar het is
Van leverancier naar partner. Zo doen wij dat.
jul06
Een leverancier levert een dienst of een product. Een partner denkt met je mee. Of denkt zelfs vooruit. Een partner in ICT verplaatst zich in de positie van de ICT-manager en begrijpt voor welke uitdagingen deze staat. Een partner werkt ook met je mee en heeft ook de belangen van jouw bedrijf voor ogen. Als ICT-manager heb je een partner nodig en niet alleen een leverancier. Een leverancier doet iets wanneer jij erom vraagt en
Waarom een servicepartner voor je kassa- en pinautomaten?
jun22
Je bent ICT-manager voor een organisatie in de retail of de horeca. Je hebt de verantwoordelijkheid over meerdere vestigingen verspreid over Nederland. De organisatie van het oplossen van ICT-gerelateerde problemen zoals storingen met pinautomaten, backofficesystemen of kassa’s ligt dan op jouw bordje. En dat kan een hele puzzel zijn. Je hebt te maken met reisafstanden en reistijden en met de onvoorspelbaarheid van storingen, zowel qua frequentie als de aard van de storing. Wie gaat het
Flexibiliteit in je Service Level Agreement (SLA)
jun08
Een pinautomaat kan uitvallen. Een kassa kan kapotgaan en er kan ook iets misgaan met de internetverbinding of een kabel. Allerhande scenario’s zijn mogelijk. Wanneer een pinautomaat uitvalt is dat vervelend, maar zijn er nog mogelijkheden met contante betaling. Ideaal is het echter niet en als alles uitvalt, dan heb je als restaurant, café of winkel gewoon een oplossing nodig. En snel ook. Het is dan fijn om te weten op welke termijn er iemand
Pinstoring? Kassaprobleem? Met een SLA weet je waar je aan toe bent
mei25
Een storing in je pinapparatuur of kassasysteem komt nooit uit. En een storing op jullie drukste moment mag al helemaal niet te lang duren. Ligt het filiaal, waar de pinstoring plaatsvindt, dan ook nog eens ver van het hoofdkantoor of is de monteur net weggereden naar een andere vestiging, dan lijkt het misschien wel of de wet van Murphy in volle kracht op jou, als verantwoordelijke voor de ICT, afkomt. Hoe voorkom je een grote