Vaartweg 81A, 8243PD, Lelystad
088-1000900
info@easy-services.nl

De leukste verhalen uit 20 jaar Easy Services

20 jaar Easy Services: dit zijn onze leukste anekdotes

Easy Services bestaat 20 jaar. Dat is reden voor een bescheiden feestje, het grote feest reserveren we voor het 25-jarig bestaan. Maar 20 jaar is natuurlijk wel een mijlpaal en een goede reden om eens achterom te kijken. Er is veel gebeurd en we zijn trots op wat we hebben opgebouwd. In al die jaren hebben we ook van alles meegemaakt en er waren veel hilarische momenten met prachtige verhalen. En soms iets minder prachtig. Een aantal van die verhalen delen we graag in deze blog.

1. Magnetron

Zo’n 93 procent van de problemen kunnen we via onze helpdesk oplossen. Voor die overige 7 procent gaan we op pad om ter plekke te kijken hoe we een en ander kunnen fixen. Henriëtte: “Veel kassa’s hebben tegenwoordig een touchscreen. Een klant had er last van dat als hij op A drukte, B gebeurde. Dat betekent dat de kalibratie van het scherm niet meer goed is. Maar na kalibratie belde de klant de volgende dag weer: het probleem deed zich opnieuw voor. De dag erna hetzelfde liedje. Totdat één van onze helpdeskmedewerkers ontdekte dat het probleem zich steeds voordeed tussen 12.15 en 13.00 uur. Wat bleek: na plaatsing van een nieuwe keuken stond de magnetron direct achter de muur tegenover de kassa. De interferentie van de magnetron zorgde voor de storing in de kassaschermen. Het duurde even voordat we erachter kwamen! Magnetron verplaatst, probleem verholpen.”

2. Het lasapparaat

Een soortgelijk geval deed zich voor bij een klant die een nieuwe buurman kreeg. Deze buurman werkte met zware lasapparatuur, die in hoge mate interfereerde met de kassa’s. “Ook hier hebben we even gezocht voordat we erachter kwamen waar de oorzaak van de storing lag. Het vreemde was, dat álle kassa’s last hadden van storing. Meestal is er één kassa die problemen vertoont, maar niet allemaal. Totdat een monteur gelukkig zo slim was om te checken of er interferentie was. Het geeft wel aan dat veel apparatuur, zoals touchscreens, gevoelig is voor interferentie.”

3. Monitoring!

Henriëtte: “Alle apparatuur die we beheren is uitgerust met software om te monitoren, te kijken hoe het systeem draait. Zo kunnen we bijvoorbeeld checken of er een goede back-up wordt gemaakt, of dat de performance goed is. Of dat een systeem kapotgaat en niet meer in de lucht komt. Vaak hebben we een probleem eerder in de gaten dan de klant zelf. Dat is niet raar, in een winkel met bijvoorbeeld vier kassa’s worden kassa 2, 3 en 4 alleen gebruikt op drukke momenten. Zo zagen we in een winkel op een gegeven moment een kassa uitvallen. Kort daarop nog één. En nog één. En nog één. Dat was vreemd. We hebben gebeld met dit filiaal, maar niemand nam de telefoon op. Een kwartier later belden ze ons terug en we informeerden naar het wel en wee van hun kassa’s. Ze hadden geen idee, want ze zaten gezellig met z’n allen in de kantine om een verjaardag te vieren. De winkel was onbemand achtergelaten, waarna dieven hun kans schoon zagen en alle kassa’s hadden ontkoppeld en meegenomen. Dat hadden wij al gemonitord. Je kunt je voorstellen dat daar nog wel even stevig gepraat is.”

Meer verhalen!

In onze volgende blog hebben we nog meer verhalen uit 20 jaar Easy Services!