De samenwerking tussen Easy Services en Omnia Connect dateert al vanaf 2018, toen Omnia Connect werd opgericht. Maar de samenwerking met Jan Kost van Omnia Connect gaat al langer terug. “Toen ik in dienst kwam van Omnia Connect, hadden zowel mijn werkgever als ik eerder samengewerkt met Easy Services. De link met Easy Services was zodoende snel gelegd en de samenwerking was al snel een feit”, kijkt Jan terug. “Easy Services verzorgt voor ons installaties van internetverbindingen met bijbehorende diensten. Internet is onze core business en daarbij leveren we vaak telefonie en andere zaken. Dat wordt regelmatig uitbesteed aan Easy Services voor de installatie bij onze klanten. Hoe dat gaat in de praktijk: wij sturen de spullen op naar de klant, zorgen dat Easy Services de contactgegevens heeft, zij maken een afspraak en voeren de installatie uit.”
Voordelen van de samenwerking
Het grote voordeel van de samenwerking is voor Jan gelegen in de goede landelijke dekking van Easy Services. “Zij hebben mensen door het hele land en goed gespreid. En ze hebben altijd wel iemand beschikbaar om snel iets op te lossen. Of ze maken iemand beschikbaar en dat is dan weer een teken voor de grote flexibiliteit. Als er een spoedgeval is, vraag ik altijd netjes of ze iets kunnen betekenen. Negen van de tien keer is het antwoord ja, omdat Easy Services altijd kijkt of er iets in de planning valt te schuiven. Dat is voor ons als partner erg prettig. Zelf leveren we uiteraard ook diensten, maar onze mensen zitten hoofdzakelijk in het midden van het land, met enige spreiding. Met de hulp van Easy Services kunnen we onze diensten verder uitbreiden en sneller schakelen.”
Uitbreiding
Omnia Connect is continu op zoek naar gebieden om in uit te breiden, waarbij de core business het internet is en blijft. “Maar we kijken ook naar opties voor payments en pinterminals bijvoorbeeld. Ook daarbij is de expertise van Easy Services bij ons bekend. Dat zou kunnen leiden tot een verdere versterking van de samenwerking wat ons betreft”, aldus Jan. Hij vertelt dat Omnia Connect ook is aangesloten bij verschillende brancheorganisaties om op die manier als preferred partner voor een grote groep ondernemers op te kunnen treden. “Veel bedrijven in de retail, vandaar dat opties als pin en payments boven komen drijven.”
Voorbeeld
Exemplarisch voor de samenwerking is de gezamenlijke dienstverlening richting een bekende keten van winkels voor mobiele telefonie. “In 2020 had deze keten de uitrol van hun diensten. We stuurden een lijst met locaties naar Easy Services. Zij maakten op basis daarvan een planning voor hun monteurs, wij zorgden ervoor dat de hardware op het juiste moment op de locatie was. Zo deed Easy Services de uitrol van het project, inclusief storingen, extra bezoeken en dergelijke. Dat ontnam ons veel werk en het project is prima gelopen.”
Recente reacties