“In Nederland is bijna geen bedrijf dat groot genoeg is om storingen ter plekke op te lossen”, is de ervaring van Henriëtte. “De gemiddelde winkelketen heeft 200 vestigingen in het land. Voor het ter plekke oplossen van storingen heb je ongeveer 2 FTE nodig. Maar met 2 FTE krijg je nooit een goede landelijke dekking. Je weet nooit wanneer storingen komen, dus je moet altijd klaar staan. Maar als er drie dagen lang geen storing is, zitten deze mensen duimen te draaien. En dan komen er ineens drie storingen tegelijk. Dan heb je weer mensen te kort. Geloof me dat de Wet van Murphy altijd van toepassing is: storingen komen altijd tegelijk en niet mooi verdeeld over de week.”
2 FTE niet genoeg. Hoe los je dit op?
2 FTE is dus niet genoeg, je hebt meer mensen nodig om in het geval van storingen snel en goed te kunnen reageren. Maar ja, als er geen storing is, zitten er nog meer mensen te niksen. Dat kan niet de bedoeling. Henriëtte: “Voor een goede storingsdienst heb je dus veel mensen nodig die het grootste deel van hun tijd niets doen. Dat kan en moet anders.” Een storingsdienst combineren met meerdere bedrijven bijvoorbeeld. “En dat is precies wat wij doen. Easy Services heeft overal in het land mensen zitten, die goed werk leveren en snel ter plekke zijn om de storing op te lossen. Het enige wat je nodig hebt, is een goede voorraad in de auto’s van deze monteurs. Zo ben je flexibel in je beschikbare mensen en kun je snel en relatief goedkoop storingen aanpakken. We kennen ook een voorbeeld van een bedrijf met eigen IT’ers, dat tijdens de coronaperiode bijna geen werk had, maar wel de mensen moest betalen. Beroerd natuurlijk, maar ook in zo’n geval is werken met een servicepartij een uitkomst. Je blijft flexibel en dat is financieel slimmer.”
Flexibel blijven!
Piekmomenten zullen er altijd blijven, maar de ervaring van Henriëtte is dat als een klantenkring maar groot genoeg is, er bijna altijd evenveel storingen zijn. “De één heeft ze morgen, een ander vandaag, weer een andere overmorgen: het heeft te maken met voldoende klanten en schaalgrootte om storingen redelijk evenwichtig aan te kunnen pakken. En je kunt voor alles bij ons terecht, of het nu een vast contract is, voor overloop, inzet tijdens drukte. Easy Services kan dat bieden en in de mate die de klant zelf prettig vindt. We kunnen desgewenst de complete helpdesk verzorgen, dat kan enorm schelen.” In iedere regio zitten een aantal servicemonteurs. Zij hebben een goede kennis van de meest voorkomende storingen. “We werken in een breed veld. Daarom werken met een coördinator per klant om een en ander te stroomlijnen. Daarnaast hebben we een uitgebreide kennisdatabase, die onze monteurs ter plekke kunnen raadplegen. En ze kunnen uiteraard bij elkaar terecht. In de loop der jaren zijn de kennis en de database enorm gegroeid.”
Meer weten?
Wilt u weten wat Easy Services voor u kan betekenen? Neem gerust contact met ons op! We vertellen er graag meer over.
Recente reacties