Goed personeel vinden? Het is een crime. De IT-branche is er niet uniek in: ook bijvoorbeeld de horeca en retail kampen met dit probleem. Programmeurs, dat gaat misschien nog. Maar monteurs in de hoek waar wij ons bevinden, zijn er maar weinig. Als je een eigen ploeg van monteurs wil opzetten en/of onderhouden, dan gaat daar een hoop tijd en energie in zitten (en dus geld). Je moet je personeel kwalificeren, wat niet per se betekent dat ze de juiste ervaring hebben. En dan moet je ze misschien opleiden, de ploeg onderhouden en aansturen. Als je dus al sowieso de mensen vindt. Voor kleinere bedrijven geldt bovendien dat het hebben van een eigen servicedienst op landelijk niveau bijna niet te doen is. We spraken daarover in een van onze vorige blogs.
Gevolgen
Een tekort aan goed personeel kan flinke gevolgen hebben. Bij calamiteiten kan er sprake zijn van een langere downtime. Als je de mensen niet hebt en je hebt ook geen afspraken met een externe partij, dan kunnen storingen zich opstapelen. Ze worden misschien opgelost, maar in ieder geval niet snel genoeg. Downtime kost geld. Het kost ook geld als je letterlijk en figuurlijk koste wat kost iemand wil vinden om je servicedienst te onderhouden. Dan kosten je monteurs meer dan dat ze opleveren. Ervan uitgaande dat je sowieso iemand kan vinden…
Denk eens aan een externe partij!
Een externe partij kan vaak de oplossing bieden. Dat kan ook tijdelijk zijn, bijvoorbeeld voor de opvang van langdurige ziekte of in de vakantieperiode. Easy Services is zo’n externe partij. En dan volgt uiteraard de onvermijdelijke vraag: ‘Jullie zijn zelf ook een IT-bedrijf? Hebben jullie dan geen moeite om goed personeel te vinden?’ Dat klopt. Maar we zijn in de gelukkige omstandigheid dat we ons personeel voor langere tijd aan ons hebben weten te binden. En voor ons is het bieden van de juiste service én het vinden van de mensen die daarbij passen, onze core business. Ons focus is voortdurend gericht op het vinden van de goede mensen en we weten exact wat we nodig hebben. Dat scheelt tijd en energie. Natuurlijk is het voor ons ook lastig, maar we kunnen ons er beter op focussen. Als directeur van een keten van retailbedrijven heb je daar waarschijnlijk geen tijd voor of zin in: het kost veel tijd, energie en geld. Wij weten precies wat we zoeken en nodig hebben. En wat onze klanten nodig hebben. Nogmaals: dat kan ook tijdelijk zijn!
Meer weten?
Neem gerust contact met ons op! We helpen je graag!
Recente reacties