Het klinkt ideaal: je eigen personeel voor alles wat je in je eigen bedrijf of organisatie moet doen en op wil lossen. Maar wat ideaal klinkt, hoeft niet per se ideaal te zijn. In het geval van ICT-service durven we zelfs wel te stellen dat er veel voordelen zitten in het werken met een externe servicepartij. We zetten een aantal voordelen op een rij.
1. Nooit last van personeelgebrek
Er zijn veel branches waar het vinden van goed personeel een grote zorg is. Dat geldt zeker voor de ICT-branche. Door te werken met een externe servicepartij is dat alvast een zorg minder.
2. Flexibiliteit
Neem een retailbedrijf met landelijke dekking. Voor 180 filialen heb je voor het oplossen van storingen behoefte aan 2 tot 2,5 FTE. Maar met twee mensen een landelijke dekking verzorgen en dan nog rekening houden met ziekte en vakantie, dat gaat niet meevallen. Dus: je hebt dan vier of vijf mensen nodig en dan zul je moeten accepteren dat ze de helft van de tijd duimen zitten te draaien. Er zijn normaal gesproken niet heel veel storingen, ervan uitgaande dat je goede apparatuur hebt. Dan kun je beter flexibel zijn en servicemonteurs oproepen en inschakelen op het moment dat je ze echt nodig hebt.
3. Altijd mensen met up-to-date kennis
Als je een monteur in dienst hebt die als enige kennis heeft van een bepaald systeem, zul je nooit weten of deze monteur zijn of haar werk wel helemaal goed doet. De monteurs van Easy Services hebben hun kennis up-to-date door cursussen en opleidingen.
4. Kostenbesparing!
Zoals gezegd heb je voor een landelijke dekking met 180 filialen gemiddeld 2 FTE, maar heb je waarschijnlijk zo’n vier à vijf mensen in dienst om storingen op te lossen. Zolang er storingen zijn en iedereen aan het werk is, is er niet zoveel aan de hand. Maar als er geen storingen zijn, zul je deze mensen toch moeten betalen. Met een servicepartij als Easy Services heb je hier geen last van en bespaar je kosten.
5. Schaalvergroting? Geen probleem
Dit haakt aan bij punt 2 over flexibiliteit. Wil je snel groeien en/of breidt je aantal filialen uit? Geen enkel probleem als je met een externe servicepartij werkt. Je hoeft geen rekening te houden met plaats of rayongrootte, want je servicepartij lost het op.
6. Ontzorgen
Als het gaat om storingen hoef je je met een servicepartij geen zorgen te maken over de oplossing en je zuiver richten op je core business.
En dus:
Alle redenen om eens te informeren naar de mogelijkheden! We vertellen graag meer over onze service. Neem gerust contact met ons op!
Recente reacties