
We horen het regelmatig van kleinere en nieuwe partijen in de markt dat ze kampen met een capaciteitsprobleem. Ontwikkelingen in de IT-branche gaan nu eenmaal snel en dat kan betekenen dat je als bedrijf ineens een snelle groeispurt maakt. Een plotselinge grote order of bekendheid via-via: groei is niet altijd te voorspellen. En dan kun je ineens klem zitten als je één of twee monteurs hebt en aan honderd filialen van een keten uit te leveren. Hoe los je dat op?
De uitdaging wordt negen van de tien keer neergelegd bij de IT-manager. Hij of zij staat vervolgens voor een keuze.
- Keuzemogelijkheid 1: Een eigen servicedienst opzetten. Dan geeft je wel meer controle over opleiding en inzet. Maar het is ook moeilijk om mensen te vinden. Het kost tijd om ze op te leiden. En wat nou als het grote project is afgerond en je hebt niet direct een andere grote klus? Wat doe je dan met die mensen? Je kan ook minder mensen aannemen en die door het hele land laten rijden, met verlies van tijd en extra kosten.
- Keuzemogelijkheid 2: Leg alles bij een externe partij neer. Dan kun je makkelijker op- en afschalen, je hebt geen problemen rondom het vinden van mensen, uitval bij ziekte of vakantie en al die zaken. Jij levert de hardware en je externe partner zorgt voor de installatie.
- Keuzemogelijkheid 3: Een hybride vorm. In dit geval kies je ervoor om een klein basisteam in dienst te hebben, zodat je je kennis in huis houdt en in kan zetten. Als er extra capaciteit nodig is door een groot project, of uitval van mensen, kun je een externe partij inzetten voor zolang als het nodig is. Je kunt goede afspraken maken met zo’n partij. Prettig is dat je flexibel blijft. Keerzijde voor de externe partij is, is dat soms een onzekere situatie geeft.
Wat wij kunnen doen
Easy Services is zo’n externe partij die voor de keuzemogelijkheden 2 en 3 een prima oplossing kan bieden. Het mooie is, is dat we geen concurrent zijn van onze klanten. We verkopen geen hardware, hebben geen eigen kassasysteem. Zeker, we werken ook voor andere klanten met andere kassasystemen, maar dat houden we strikt gescheiden. De hybride vorm kent duidelijk voordelen en veel organisaties kiezen hiervoor, zodat ze zelf in de basis kennis omtrent hun systeem binnenshuis houden. Bij middelgrote organisaties zien we vaak dat ze of alles uitbesteden, of ervoor kiezen om een eigen servicedienst op te zetten.
Meer weten?
Zoals gezegd zijn we een prima partner voor de keuzes 2 of 3. Neem gerust eens contact met ons op voor meer informatie!
Recente reacties