Voice over IP telefonie

 

Bij de revolutionaire Voice Over IP (VoIP) telefonie communiceren telefonie en datanetwerken met elkaar. Het internet of een ander IP-netwerk wordt gebruikt om spraak te transporteren.


Easy Services levert 2 soorten telefonie.

1.        Hosted VoIP.
2.        3CX IP centrales.

Bij Hosted VoIP heeft u geen eigen centrale meer in huis. Uw telefoons worden aangesloten rechtstreeks via het internet op ons eigen VoIP platform. U heeft dan wel de mogelijkheden van een grote centrale maar niet de kosten.
U betaalt per aangesloten toestel. Deze nieuwe vorm van IP telefonie is geschikt tot ongeveer 15 toestellen.

Heeft u meer dan 15 toestellen dan is een de 3CX IP telefooncentrale waarschijnlijk iets voor u, een op software gebasseerde IP PBX centrale die de traditionele hardwarematige telefooncentrale vervangt.
Deze is specifiek ontwikkeld voor Microsoft Windows en is gebaseerd op de SIP-standaard. Daardoor is het eenvoudiger te beheren en kunt u elke SIP-telefoon gebruiken (zowel software als hardware).

Met beide oplossingen heeft u dus geen analoge of ISDN lijnen meer nodig en spaart u maandelijks in ieder geval de abonnementskosten van deze lijnen. Daarnaast kunt u tot 30% op uw beltarieven in het binnenland en tot 80% besparing realiseren op buitenland bellen.

Daarnaast is het mogelijk om indien uw huidige telefooncentrale nog niet zo oud is om een zogenaamd VoIP to ISDN modem tussen de centrale en het internet te plaatsen. U hoeft dan uw toestellen niet te vervangen voor zogenaamde SIP Toestellen en kunt uw huidige telefooncentrale blijven gebruiken terwijl u wel over internet belt.

  • Vele euro’s besparing aan belkosten per maand
  • Gratis bellen met filialen onderling
  • Aparte bedrading is niet nodig – de telefoons gebruiken het computernetwerk.
  • Eenvoudiger te installeren en beheren met een configuratie-interface in een webbrowser
  • Een softwarematige IP PBX is veel goedkoper dan een hardware PBX / PABX
  • Personeelsleden kunnen van werkplek veranderen zonder dat wijzigingen in de bedrading of de configuratie van IP PBX nodig zijn
  • Keuze uit het grote aantal SIP-telefoons; u bent niet beperkt tot één leverancier
  • Bellen en gebeld worden via de standaard telefoonlijn via een VoIP-gateway
  • Teleconferencing, digitale receptioniste, centraal telefoonboek, niet aanwezig knop, web based management paneel, op toestel meteen zien wie er bezet is zijn enkele van de mogelijkheden die u heeft met een VoIP centrale